MediaWatch

Maersk nedlægger sin presse-enhed

Maersk-gruppen nedlægger central kommunikationsenhed og flytter medarbejderne til andre forretningsområder som led i ny struktur.

Maersk-gruppen har taget konsekvensen af den nye struktur og nedlagt den centrale kommunikationsenhed Group Communication.

I en pressemeddelelse fra Maersk Group oplyser man, at de kommunikationsmedarbejdere, der har hidtil har arbejdet for gruppen, fremover kommer ind under de to nyskabte forretningsområder Transport og Energi.

Mest bemærkelsesværdige er nok, at den hidtidige Head of Media & Stakeholder Relations, Louise Münter, skal over i Maersk Energy Division i en funktion som Head of Corporate Communication, Maersk Energy Division.

Simon Augustesen, der har været Head of Media Relations, Denmark, kommer derimod til det største forretningsområde, Maersk Transport and Logistics Division, hvor han skal fungere som kontakt i grupperelaterede spørgsmål. Concepción Boo Arias skal ligeledes til Maersk Transport and Logistics Division og vil fortsat medieansvarlig for Latin-Amerika og Indien.

Lena Stennicke, der er ansvarlig for Afrika, forlader derimod Maersk helt i slutningen af november og bliver Global Media Relations Manager for ISS A/S.

Tidligere Politiken-chef skifter til fagforbund

PFA henter pressechef i Industriens Pension

Tidligere K-kommunika-tionschef skifter til bureau

S henter digitale kræfter fra TV 2 og DR

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Kommunikation

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere