MediaWatch

Primetime overtager to specialbureauer

To mindre bureauer med speciale i finansiel kommunikation og informations- og kommunikationsteknologi er blevet indlemmet i Primetime.

Direktør i Capital Relations, Simon Richard Nielsen, ser frem til at kunne gøre brug af Primetimes viden inden for især corporate kommunikation, public affairs og analyse, udtaler han.

Kommunikationsbureauet Primetime overtager aktiviteterne i Capital Relations og Text100 Danmark, to mindre, specialiserede kommunikationsbureauer. Det skriver Primetime i en pressemeddelelse.

"Aftalerne med Text100 og Capital Relations bidrager til to områder - IKT og finansiel kommunikation - hvor vi de seneste år har fået stadig flere kompetencer og mere forretning. Nu udbygger vi den position, hvilket hele tiden har været ambitionen," udtaler adm. direktør i Primetime, Peter Sterup.

Capital Relations beskæftiger sig primært med kommunikation inden for den finansielle branche. Med overtagelsen vil Capital Relations indgå som en specialistenhed i Primetime, men det vil stadig være Capital Relations-navnet, som kunderne møder.

"Hos Capital Relations har vores fokus næsten udelukkende været på højt specialiseret rådgivning inden for finansiel kommunikation. Nu bliver vi en del af en større virksomhed med flere kompetencer, og vi ser frem til, at vores kunder fremover også kan gøre brug af den viden, som PrimeTime har, især inden for corporate kommunikation, public affairs og analyse," udtaler Simon Richard Nielsen, direktør hos Capital Relations, i meddelelsen.

Hos Text100, der især er specialiseret inden for IKT, fortæller Annika Jungeteg-Falkman, managing director i Text100 Stockholm, at virksomheden har haft kig på flere virksomheder til at overtage de danske aktiviteter, men at valget i sidste ende faldt på Primetime.

Primetime oplyser, at aftalerne ikke ændrer på ejer- eller ledelsesstruktur i selskabet.

Forsiden lige nu

Få overblikket over chefskiftet på Børsen

Efter et lille halvt års ventetid blev det i går offentliggjort, hvem der skal udvikle erhvervsavisen Børsen fremover som ny topchef. Få overblikket over fakta, kommentarer og baggrund til skiftet her.

Bestsellersalget skuffer

Sæsonens store bøger sælger mindre end forventet ifølge flere forlag og forhandlere. Det har bl.a. ramt Gyldendal på økonomien.

Seneste Kommunikation

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere