MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
RITZAU_25914641.jpg

Arla har droppet alle sponsorater

Efter 25 år i tæt parløb med DBU og det danske fodboldlandshold, sagde mejerikoncernen for fem år siden farvel til pladsen på spillernes bryst, og i dag er der ikke et eneste dansk sponsorat tilbage i koncernen. I stedet handler det nu om noget helt andet, fortæller kommunikationsdirektør.

Lars Werge 02 - © Flemming Leitorp.jpg

Seks foreninger etablerer ny public service-alliance

Dansk Journalistforbund, Producentforeningen og fire andre organisationer slår sig sammen i Public Service-Alliancen. "Vi mener, der er brug for mere public service frem for mindre," lyder det i fælles debatindlæg.

jonas_h.jpg

GroupM: Mange kokke og høj kompleksitet bag usikkerhed

Det er et fælles ansvar at skabe større gennemsigtighed i det digitale medieindkøb, mener direktør for bureaugruppen GroupM, der fravalgte branchedebat om emnet i sidste uge. Det skyldes risiko for skævvridning, siger adm. direktør.

Christiansborg1.jpg

Udenrigsministeriet topper på kommunikation

Udenrigsministeriet har over dobbelt så mange ansat til at håndtere kommunikation som andre ministerier. Kulturministeriet ligger nummer fire på listen med mere end 10 kommunikationsfolk.

Vattenfall Ormonde.jpg

Vattenfall får ny pressechef

Den svenske energikoncern Vattenfall har hyret profil fra den danske energibranche til at styrke synligheden i Danmark.

wavemaker.jpg

Bureaufusion udløser navneknas

Fusionen mellem WPP's mediebureauer MEC og Maxus er i dag blevet navngivet, men det nye brand Wavemaker får selskabet Making Waves på stikkerne.

POLFOTO_53743901.jpg

Kommunikationschef forlader Nordea

Efter blot halvandet år stopper Nordeas kommunikationschef i Danmark, oplyser banken til FinansWatch. Det står ikke helt klart, hvorvidt banken vil gå på jagt efter en afløser.

RITZAU_54839854.jpg

Minister udnævner ny spindoktor

Udviklingsminister Ulla Tørnæs henter ny særlig rådgiver fra Finans Danmark. Den afgående spindoktor skifter til Ulveman & Børsting.

Reklameskilt annonce outdoor POLFOTO_452275.jpg

Annoncemarkedet lagde svagt fra land i 2017

Bureauernes annonceindkøb faldt med få undtagelser for alle traditionelle medier i første halvår. Væksten for de digitale kanaler opvejer dog i det samlede markedsbillede.