MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
fredericiaavisen.jpg Foto: Screenshot af fredericiaavisen.dk

Mediebureau køber lille ugeavis

Den lille lokalavis Fredericia Avisen er blevet overtaget af mediebureau, som har ambitioner om at udvide den digitale forretning med tv og radio.

AF

Lokalavisen Fredericia Avisen er blevet købt af mediebureauet Budskabsfabrikken.dk. Det skriver avisen på sin hjemmeside.

Avisen blev stiftet i 2006 og dækker byerne Fredericia, Kolding, Vejle og Middelfart. For et par måneder siden blev avisen sat til salg. Ifølge avisen har det i salgsprocessen været vigtigt at finde en køber, der vil drive Fredericia Avisen videre som lokamedie.

"Med salget til Budskabsfabrikken.dk sikrer jeg, at der fortsat vil være en stærk stemme i området, der kan skabe gode historier og stille gode spørgsmål. Jeg glæder mig over at det er lykkedes at nå frem til en aftale, som jeg er helt tryg ved," udtaler Palle Hansen, ansvarlig chefredaktør på fredericiaavisen.dk.

Tanken hos køberen af avisen er at udvide platformen med web-tv og web-radio.

"Fredericia Avisen har gjort et stort stykke arbejde og har hen over årerne fået skabt en god integration med de sociale medier, hvilket vi selv har arbejdet intensivt på. Med købet kan vi udvide vores områder, så vi sikrer endnu flere typer af de dybdegående historier, der gør en forskel," siger Andreas Dyhrberg Andreassen, ejer af Budskabsfabrikken.dk.

Fyens Stiftstidende skriver, at Budskabsfabrikken.dk i 2016 havde en omsætning på godt en halv mio. kroner og et årsresultat på 13.000 kr. Til Fyens Stiftstidende siger Andreas Dyhrberg Andreassen, at han forventer at skulle ansætte medarbejdere til sit nye netmedie.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her