MediaWatch

Mediebureau køber lille ugeavis

Den lille lokalavis Fredericia Avisen er blevet overtaget af mediebureau, som har ambitioner om at udvide den digitale forretning med tv og radio.

Lokalavisen Fredericia Avisen er blevet købt af mediebureauet Budskabsfabrikken.dk. Det skriver avisen på sin hjemmeside.

Avisen blev stiftet i 2006 og dækker byerne Fredericia, Kolding, Vejle og Middelfart. For et par måneder siden blev avisen sat til salg. Ifølge avisen har det i salgsprocessen været vigtigt at finde en køber, der vil drive Fredericia Avisen videre som lokamedie.

"Med salget til Budskabsfabrikken.dk sikrer jeg, at der fortsat vil være en stærk stemme i området, der kan skabe gode historier og stille gode spørgsmål. Jeg glæder mig over at det er lykkedes at nå frem til en aftale, som jeg er helt tryg ved," udtaler Palle Hansen, ansvarlig chefredaktør på fredericiaavisen.dk.

Tanken hos køberen af avisen er at udvide platformen med web-tv og web-radio.

"Fredericia Avisen har gjort et stort stykke arbejde og har hen over årerne fået skabt en god integration med de sociale medier, hvilket vi selv har arbejdet intensivt på. Med købet kan vi udvide vores områder, så vi sikrer endnu flere typer af de dybdegående historier, der gør en forskel," siger Andreas Dyhrberg Andreassen, ejer af Budskabsfabrikken.dk.

Fyens Stiftstidende skriver, at Budskabsfabrikken.dk i 2016 havde en omsætning på godt en halv mio. kroner og et årsresultat på 13.000 kr. Til Fyens Stiftstidende siger Andreas Dyhrberg Andreassen, at han forventer at skulle ansætte medarbejdere til sit nye netmedie.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere