MediaWatch

Politikens Lokalaviser vil vurdere fremtiden for østjyske ugeaviser

Udgivelsesdage og frekvens kan komme i spil, når Politikens Lokalaviser lægger langsigtet plan for nyopkøbte østjyske ugeaviser, siger adm. direktør.

Fremtiden er blevet en anelse mere usikker for de syv ugeaviser i Østjylland, som Politikens Lokalaviser i sidste uge købte af Jysk Fynske Medier. Det skriver TV2 Østjylland.

Konkret drejer Politikens Lokalavisers opkøb sig om titlerne Århus Onsdag, Ebeltoft Folketidende, Uge-Bladet Skanderborg, FavrskovAvisen, GrenaaBladet, Folkebladet Djursland og DjurslandPosten. Opkøbet betyder, at Politikens Lokalaviser nu står bag udgivelsen af flere ugeaviser i samme kommune, bl.a. i Skanderborg og Aarhus.

Hvordan fremtiden tegner sig for ugeaviserne, vil Politikens Lokalaviser afklare henover efteråret, hvor selskabet, der er ejet af JP/Politikens Hus, vil udarbejde en langsigtet plan for de østjyske ugeaviser.

"Det kan være, vi skal kigge på udgivelsesdage og udgivelsesfrekvens. Det kan også være, at der er områder, hvor det er bedre at have én stærk avis frem for flere," siger Søren Riis, adm. direktør i Politikens Lokalaviser, til TV2 Østjylland, som fortæller, at Politikens Lokalaviser har succes på Sjælland med at udgive avis i weekenden, og at det kan måske komme på tale i Østjylland.

I forbindelse med handlerne overtager Politikens Lokalaviser 28 ansatte fra Jysk Fynske Medier.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere