MediaWatch

North Media håber at kunne kapre kunder fra Postnord

Når Postnord skærer ned til en ugentlig omdeling af post, åbner det muligheder for North Medias distributionsselskab.

North Media håber at kunne kapre kunder fra Postnord til sit distributionsselskab, FK Distribution, efter konkurrentens melding om, at den som led i en redningsplan lægger op til blot at omdele post én gang om ugen til danskerne.

"Postnord har netop meddelt, at det per 1. januar 2018 indfører en ny produktionsmodel. FK Distribution vurderer umiddelbart, at denne beslutning kan betyde, at nogle af Postnords kunder på markedet for omdeling af adresseløse forsendelser og ugeaviser vil vælge FK Distribution til at omdele deres udgivelser," skriver North Media i en meddelelse.

North Media noterer, at markedet for omdeling af ugeaviser og adresseløse forsendelser har været faldende siden 2010, og denne udvikling vil ifølge selskabet "givetvis fortsætte".

"Såfremt nogle af Postnords nuværende kunder vælger at indgå samarbejde med FK Distribution, forventes det dog alt andet lige at få en positiv indvirkning på FK Distributions omsætning og resultat," skriver North Media.

North Media forventer for 2017 uændret en koncernomsætning på 865-910 mio. kr. og et driftsresultat (EBIT) før særlige poster på minus 5 til minus 30 mio. kr.

Aktien i North Media endte onsdag 8,7 pct. højere i 15 kr.

/ritzau/FINANS

Postnord dropper omdeling af ugeaviser på faste dage

 

Både top- og bundlinje går tilbage for North Media

Efter regnskabet: 5 hurtige om North Medias avisplaner

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere