MediaWatch

Norsk medieorganisation får ny chef

Organisationen Norsk Presseforbund har valgt ny generalsekretær. Nuværende direktør for Fagpressen sætter sig i stolen.

Tv 2 i Norge, der har dansk ejer i Egmont, er blandt medlemmerne af Norsk Presseforbund

Der er ledelsesudskiftning i den norske medieorganisation Norsk Presseforbund, skriver organisationen.

På et møde i dag blev Elin Floberghagen, 47, valgt som ny generalsekretær. Hun er i dag adm. direktør i foreningen Fagpressen og har tidligere været leder af forbundet Norsk Journalistlag.

"Jeg glæder mig til at tage fat på de udfordringerne som generalsekretær for Norsk Presseforbund. NP er en unik og vigtig organisation for medieindustrien og offentligheden," siger Elin Floberghagen.

"I en tid hvor journalistikken er under pres, er det vigtigere end nogensinde, at industrien arbejder sammen om høje etiske standarder, adgang til information og uafhængige, frie medier."

Norsk Presseforbund er en pendant til den danske medieorganisation Danske Medier, men bredere funderet. Organisationen tæller både private medier i tv- og dagbladsbranchen samt public service medier som NRK. Derudover er forbundene Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening også med i kredsen.

Elin Floberghagen afløser Kjersti Løken Stavrum, der tidligere på året skiftede job.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere