MediaWatch

Nordjyske udgiver første publicistiske regnskab

Nordjyske Medier går i andre mediers fodspor og udgiver for første gang et regnskab over mediets publicistiske indsats.

Per Lyngby, ansv. chefredaktør, Nordjyske

I mediehusets første publicistiske regnskab vurderer Nordjyske Medier sin journalistiske indsats i 2015. Det skriver Nordjyske på sin hjemmeside.

"Det kan synes som tidsspilde i et samfund, hvor øjebliksbilleder og her og nu indtryk danner grundlag for de fleste beslutninger. Vi ser det som en nødvendighed at gøre status og lade et stadig mindre her og et stadig kortere nu vige for refleksioner over, om vores publicistiske indsats med udgivelse af medier udvikler sig i den rigtige retning," skriver Per Lyngby, ansv. chefredaktør og adm. direktør for Nordjyske Medier, som begrundelse for at udgive det publicistiske årsregnskab.

I regnskabet kommer Nordjyske bl.a. forbi mediets dækning af terror, flygtningedebatten og Folketingsvalget i 2015.

Også andre medier har kastet sig ud i at producere et publicistisk årsregnskab. Det gælder Folkeskolen, Kristeligt Dagblad og Berlingske.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere