MediaWatch

Schibsted udpeger ny annoncedirektør

Den nye annoncedirektør for Schibsteds abonnementsaviser får ansvaret for annonceportefølje på over en milliard kroner.

Den norske mediekoncern Schibsted har udpeget 36-årige André Walle som ny annoncedirektør i Schibsted Norges abonnementsmediehus. Han får dermed ansvaret for en annonceportefølje på 1,4 mia. norske kr. (1,08 mia. kr.). Det skriver Kampanje.

André Walle kommer fra en stilling som markedsdirektør for den Schibsted-ejede avis Fædrelandsvennen.

Schibsted Norges abonnementsmediehus indbefatter de kommercielle afdelinger i Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen.

Ifølge Kampanje har Schibsted Norge Abonnementsmediehus ca. 330 faste ansatte og en omsætning på mere end tre mia. norske kr. (2,3 mia. kr.).

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere