MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
berlingske_media_polfoto_sanne_vils_axelsen.jpg

Headhunter: Ny Berlingske-direktør et "spændende" valg

Det kan give god mening, at Berlingske Media har fundet sin nye topchef uden for mediebranchen, siger direktør for headhunterfirma.

AF

Bestyrelsen i Berlingske Media meddelte i går, at den har fundet mediehusets nye topchef. Valget er faldet på Mette Maix, der kommer fra en stilling som direktør i Føtex.

Mette Maix kommer med en lang erfaring fra detailbranchen, men ingen fra mediebranchen. Men det behøver ikke være en ulemple, siger Christan Kurt Nielsen, adm. direktør i management- og konsulentvirksomheden Meruri Urval, der bl.a. beskæftiger sig med rekruttering, til Berlingske Business. Han kalder valget af Mette Maix "spændende".

"Vi må antage, at bestyrelsen har vurderet, hvilke kompetencer der er brug for, og hvilke problemstillinger man står overfor. Hvis man skønner, at der er sammenlignelighed i problemstillinger, kundeproblematikker, og man mener, man har den rigtige personlighed, kan det godt give mening at satse på en person, som kan give et helt nyt input," siger Christan Kurt Nielsen til Berlingske Business.

Mette Maix er den permanente afløser for Lisbeth Knudsen, der forlod Berlingske Media i september sidse år. Siden da har Bjarne Wener Munck været fungerende adm. direktør. Han tiltræder en nyoprettet stilling som driftsdirektør og udgør sammen med Mette Maix Berlingske Medias direktion fremover.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her