MediaWatch

Børsen fejrer 120 års jubilæum

I dag er det 120 år siden, at Børsen udkom første gang, og det markerer Børsen på forsiden af dagens avis og på sin hjemmeside.

25. januar 1896 udkom første udgave af Børsen, og i dagens udgave af Børsen vælger erhvervsavisen at lade 120 års jubilæet pryde avisens forside med bl.a. et billede af den første forside.

"Da jeg fik mit første job på Børsen i 1995, var Børsen stadig en avis. Året efter blev borsen.dk lanceret, og netop internet og siden smartphones med 3G har revolutioneret distributionen af nyheder. Børsen er i dag tilgængelig døgnet rundt på egne platforme og de sociale medier. Senest har vi tilføjet Børsen Play, som leverer aktienyheder på video on demand. Teknologien er ny, men Børsen er stadig Børsen," skriver chefredaktør og adm. direktør, Anders Krab-Johansen, i avisen anledning af jubilæet.

Også på avisens hjemmeside, borsen.dk, fremgår det, at det er en rund dag for Børsen. Det sædvanlige logo er skiftet ud med et 120 år gammelt af slagsen, og i toppen af Børsens forside er indsat en tidslinje med en række nedslagspunkter i avisens historie.

Børsen er på vej over i et nyt ejerskab, efter JP/Politikens Hus for lidt over to uger siden købte erhvervsmediet for 800 mio. kr. Handelen forudsætter konkurrencemyndighedernes godkendelse.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere