MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
kvindelaeserbusinesspaaipad_soeren_bidstrup-version2.jpg Foto: Søren Bidstrup/Berlingske

Berlingske får nyt design

Berlingske har hyret internationale kræfter til at redesigne avisen på print og net.

AF

Omlægningen af Berlingske tager næste skridt i løbet af foråret, skriver Berlingskes redaktionelle ledelse i dagens avis.

I løbet af foråret redesignes avisen på print og net. Til den opgave har Berlingske hyret britiske Mark Porter, der bl.a. har designet The Guardian og Anna Thurfjell, der står bag Svenska Dagbladets design, til at forny avisens grafiske 'look and feel' sammen med Berlingskes designchef Per Heilmann.

Ud over nyt design vil avisen også gøre op med opdelingen mellem ind- og udland  og indføre "frit flow" i 1. sektionen, skriver ledelsen.

"Det er, som om den globaliserede verden ikke rigtigt er rykket ind i papiravisernes faste opdeling af ude og hjemme. Vi har som medieforbrugere for længst vænnet os til, at elektroniske medier som radio og tv ikke længere kører med faste blokke med indland og udland, lige som nyheds-sites gnidningsfrit veksler mellem nationalt og globalt stof. Det tager vi også konsekvensen af i Berlingskes papiravis," skriver chefredaktør Jens Grund, Berlingske.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her