MediaWatch

Engelske aviser går efter internationale læsere

En ny online udgave skal tiltrække internationale læsere til de engelske aviser The Times og Sunday Times.

En ugentlig digital udgave af The Times og Sunday Times skal få flere internationale læsere til at tegne abonnement på de engelske aviser. Det skal ske via en appen "The Times of London Weekly", der bliver lanceret i 46 lande. Det skriver The Guardian.

Prisen på abonnementet bliver 2,99 pund (29 kr.) pr. måned, og for det beløb kan læserne se frem til nyt indhold hver torsdag.

"The Times of London har længe været en af de mest berømte aviser i verden, bygget på et ry for troværdig, præcis journalistik, skarpe kommentatorer, vittige skribenter og featurejournalistik med flair. Vores nye ugentlige app tilbyder internationale læsere den bedste britiske journalistik, som regelmæssigt sætter dagsordenen hjemme og i udlandet," udtaler Times’ redaktør, John Witherow, til The Guardian.

The Times har længe fulgt en strategi, hvor adgangen til at læse stort set alt online indhold har krævet et digitalt abonnement.

Ifølge The Guardian viser de seneste oplagstal, at 54 pct. af abonnementer på den daglige udgave af The Times er digitale, mens det for Sunday Times’ vedkommende er 35 pct. Væksten i digitale abonnementer er en væsentlig årsag til, at de to engelske aviser sidste år kunne rapportere et overskud på 1,7 mio. pund (16,5 mio. kr.) - det første i 13 år.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere