MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE

Fallesen: Børsen har længe været til salg

Den svenske mediekoncern Bonnier har længe været interesseret i et salg af deres danske avisforretning, siger tidligere chefredaktør for Børsen.

AF

Med salget af Børsen trækker den svenske mediekoncern Bonnier sig fra det danske avismarked. Det ønske har Bonnier haft længe ifølge den tidligere chefredaktør og adm. direktør for Børsen, Leif Beck Fallesen, skriver business.dk.

"Bonnier har været interesseret i at sælge Børsen i en længere periode - i flere år faktisk. Man har så ikke kunne blive enige om pris med en køber, men det er så sket nu," siger Leif Beck Fallesen, ikke vil uddybe, om der har været konkrete købere inde i billedet før og hvilke.

Bonnier har de senere år lagt flere medieaktiviteter ind under Dagbladet Børsen, det gælder Dagens Medicin og senest magasinet Penge & Privatøkonomi, der hidtil har været udgivet af Bonnier Publications.

Bonnier Publications står nu tilbage som Bonniers eneste forretningsfokus på det danske marked.

Vil øge digitale indtægter

Bonniers topchef Tomas Franzén begrunder i dagens pressemeddelelse salget med Bonniers strategiske mål om at øge de digitale indtægter til 50 pct. i 2020. Sidste år udgjorde de 15 pct.

"Gennem salget mobiliserer vi ressourcer til at fortsætte investeringer og opkøb inden for områder, hvor vi ser muligheder for fremtidig vækst og forbedret afkast. Det styrker os i arbejdet med at øge vores andel i nye, primært digitale indtægter fra 15 pct. sidste år til 50 pct. i 2020,” udtaler Tomas Franzén i meddelelsen.

Ifølge den svenske avis Dagens Industri, som også er ejet af Bonnier, tegner de digitale indtægter i Børsen sig for mindre end 10 pct.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her