MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
berlingske_tryk.jpg

Berlingske lægger an til relancering

Nyt, glittet livsstilsmagasin afløser fra midten af januar Berlingskes to livsstilssektioner i weekenden.

AF

Berlingske står over for relancering og nye tiltag på print og online i 2016. Det skriver ansv. chefredaktør Tom Jensen i en kommentar til læserne.

"Vi planlægger mærkbare omlægninger af både papiravisen og vores digitale sites b.dk, business.dk og politiko.dk," skriver Tom Jensen.

Første skridt tager avisen d. 17 januar, hvor weekendudgaven udkommer med et nyt livsstilsmagasin, der afløser de to hidtidige sektioner, Fri om lørdagen og Berlingske Søndags MS.

"Forandringerne af avisen indledes med en fremskudt relancering allerede 17. januar med introduktionen af en ny livsstilssektion hver søndag på mindst 52 sider – og på indbydende, glittet papir. Magasinet afløser de eksisterende weekend-livsstilssektioner MS og Fri, men er ikke blot en sammenlægning af de to; det bliver noget helt nyt," skriver Tom Jensen.

Bredere appel

Ifølge chefredaktøren vil Berlingske blive relanceret og moderniseret gradvist hen over året i "form, udtryk, indhold og stil" og med til planen hører en styrkelse af den daglige dækning af kultur, tendenser og livsstil ved siden af kerneområderne indland, erhverv og udland.

Sigtet er, at få Berlingske til at appellere bredere "gerne også hos danskere, som i dag måske kun er perifere læsere af vores sites eller avis," skriver Tom Jensen.

Omlægningen af avisen har været ventet i forlængelse af den superbrandstrategi, koncernen er i gang med at rulle ud, og som blev indledt i efteråret med en omfattende intern omorganisering. Her sagde avisen farvel til flere forretningsdele som nyhedsbureauet BNB samt i alt 42 medarbejdere.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her