MediaWatch

Westergård: Midtjyske medier er blevet handlet for sidste gang

Chefredaktøren for aviserne i Jysk Fynske Medier er overbevist om, at mediehusets opkøb af Midtjyske Medier bliver det sidste ejerskifte for de midtjyske dagblade.

Per Westergård, chefredaktør, Jysk Fynske Medier

Fra årsskiftet er Jysk Fynske Medier blevet ejer af Midtjyske Medier, der tidligere var en del af Berlingske Media. Og ejerskiftet bliver den sidste handel med de midtjyske dagblade. Det forudser Per Westergaard, chefredaktør hos Jysk Fynske Medier, over for Århus Stiftstidende.

"Jeg føler mig overbevist om, at Århus Stiftstidende og de andre lokale mediehuse nu er blevet handlet for sidste gang. Lige børn kommer nu til at lege med hinanden, for det, vi alle har til fælles, er, at, vi brænder for at drive og udvikle solide lokale eller regionale mediehuse - med tyk streg under lokal forankring og selvstændighed," siger Per Westergård til Århus Stifstidende.

Han er udpeget som chefredaktør for alle dagblade i den nye koncern. Det betyder, at mediehuset siger farvel til Dorthe Carlsen, der hidtil har været chefredaktør for Midtjyske Medier. Chefredaktørerne på de enkelte dagblade så som Århus Stifstidende, Viborg Stifts Folkeblad og Randers Amtsavis fortsætter uændret, men de refererer fremover til Per Westergård.

Med opkøbet af Midtjyske Medier er Jysk Fynske Medier nu Danmarks næststørste mediekoncern kun overgået af JP/Politikens Hus.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere